Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

Διαδίκτυο 1ης και 2ης γενιάς

Η χρήση του Διαδικτύου έχει εξελιχτεί σε πολύ μεγάλο βαθμό και αυτό φαίνεται όχι μόνο από τον αριθμό των διαφόρων χρηστών, ο οποίος όλο και αυξάνεται, αλλά και από το είδος χρήσης του Διαδικτύου. Όλοι έχουμε χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο 1ης γενιάς (Web 1.0 ), όπου ήμασταν παθητικοί «καταναλωτές» της πληροφορίας και χαρακτηριζόμασταν ως το  «κοινό» χωρίς να έχουμε οποιαδήποτε ενεργή εμπλοκή. Συγκεκριμένα, οι χρήστες, στα πλαίσια του Διαδικτύου 1ης γενιάς, διαβάζουν, λαμβάνουν και ερευνούν πληροφορίες (Reading, Receiving, Researchingthe 3Rs). Η τεχνολογική εξέλιξη και ανάπτυξη στο χώρο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών δημιούργησε το πλαίσιο για τη συμμετοχή του χρήστη και την ύπαρξη του Διαδικτύου 2ης γενιάς (Web 2.0). Μέσα στα πλαίσια του νέου περιβάλλοντος του Διαδικτύου, η παραδοσιακή μονόδρομη πληροφορία μετατρέπεται σε συνομιλία, χρήση και επεξεργασία με δύο αποδέκτες. Το κύριο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας δημιουργείται με τη συμμετοχή των χρηστών της, οι οποίοι συμβάλλουν, συνεργάζονται και δημιουργούν (Contributing, Collaborating, Creating - the 3Cs) (Ala-Mutka, Punie, & Ferrari 2009; Hargadon, 2009;Richardson, 2009). 

Πηγή: 
Ετεοκλέους, Ν. & Παύλου, Β. (2010). Τεχνολογικά «σοφοί» και ψηφιακοί μαθητές . Oι δάσκαλοί ακολουθούν;. Χ. Αγγελη, & Ν. Βαλανίδης (επιμ.) Πρακτικά Συνεδρίου ΚΕΤΠΕΕ – Κυπριακή Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (σελ. 113-124)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου